Valaistun pururadan kunnostaminen (kvalt. 13.10.2014)

Valaistun pururadan kunnostaminen

Liikuntapaikkojen yleiskunto on saanut usein kiitosta Keiteleellä. Lähiliikuntapaikkojen tarjonta on kunnassamme oikeutettu ylpeydenaihe.

Kuntalaisilta on tullut kuitenkin palautetta valaistun pururadan kehnosta kunnosta. Keväisessä valtuustoseminaarissa oli vanhustyön hyvinvointisuunnitelman kirjauksissa huomioitu jopa pururadan puuttuminen, aivan näin tilanne ei ole. Valaistu pururata 1,7 km on – mutta purua ei. Myös yksittäisiltä kuntalaisilta on tullut palautetta asiasta.

Perussuomalaisten valtuustoryhmä esittää, että tekninen toimi liikuntapaikkojen kunnossapidon osalta sekä liikuntatoimi liikuntapaikkojen tarjonnan osalta selvittää, mikä on valaistun pururadan päivän kunto ja mitä mahdollisia kunnostustoimia pururata tarvitsee.

Omakohtainen tutustuminen pururataan on osoittanut, että ratapohja tarvitsee täyttöainetta, mikäli mielimme kutsua rataa pururadaksi.

Yleisesti liikuntapaikkojen hyvällä hoidolla voimme osoittaa, että kuntalaiset löytävät liikuntapaikat hyvin ja käyttävät liikuntapaikkoja aktiivisesti. Viime vuosina pururata on kuntonsa puolesta ollut vajaakäytössä. Toivottavat parannukset pururadan kuntoon voivat olla tehokas keino ohjata liikuntaharrastajia oikeille liikuntapaikoille – pois esim. ”Teollisuustien lenkiltä” raskaan liikenteen seasta.

Perussuomalaisten valtuustoryhmä toivoo, että tekninen toimi sekä liikuntatoimi tarkastelevat mainitun valaistun pururadan kunnon ja parannustarpeet, sekä laativat kustannusarvion mahdollisista kunnostuksista. Edelleen toivomme, että mahdollisten kunnostustöiden kustannukset sisällytettäisiin tulevan vuoden investointiohjelmaan.

Keiteleellä 13.10.2014

Perussuomalaisten valtuustoryhmä